Biuletyn Informacji Publicznej

Szkoła Podstawowa nr 11 im. Henryka Sienkiewicza w Puławach

Logo - Szkoła Podstawowa nr 11 im. Henryka Sienkiewicza w Puławach
  • Wstęp.

Szkoła Podstawowa nr 11 im. Henryka Sienkiewicza w Puławach (ul. Legionu Puławskiego 8, 24-100 Puławy, tel: 81 4586600, email: sp11@um.pulawy.pl), dąży do zapewnienia dostępności strony podmiotowej BIP zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz.U. z 2019 r. poz. 848).

Niniejsze oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony podmiotowej BIP Szkoły Podstawowej nr 11 im. Henryka Sienkiewicza w Puławach.

https://sp11pulawy.bip.lubelskie.pl/index.php?id=6

  • Daty publikacji i aktualizacji.
  1. Data publikacji strony internetowej – 01.02.2011 r.
  2. Strona aktualizowana jest na bieżąco.
  • Status pod względem zgodności z ustawą.
  1. Ułatwienia na stronie podmiotowej BIP:
  • podwyższony kontrast (kontrastowe tło, elementy graficzne, wyszczególnione elementy nawigacyjne zawierające wyraźny focus w postaci ramki widocznej w trakcie nawigacji za pomocą klawiatury);
  • możliwość powiększenia/pomniejszania wielkości tekstu na stronie;
  • uporządkowana przejrzysta mapa strony;
  • artykuły, sekcje zawierają nagłówki ułatwiające nawigację za pomocą klawiatury;
  • treść artykułów, publikacji dostępna jest z poziomu menu uporządkowanego w postaci hierarchicznej listy, w której każdy element jest aktywnym odnośnikiem do opisywanej pozycji menu, menu dostępne również za pomocą skrótów klawiaturowych;
  • strona internetowa dostosowana do łatwego powiększania z poziomu menu przeglądarki.
  1. Ponadto można wykorzystać skróty klawiaturowe dotyczące poruszania się po stronie internetowej:
  • Tab - przeniesienie do kolejnego elementu na stronie
  • Shift + Tab - przeniesienie do poprzedniego elementu na stronie
  • PgUp przewinięcie strony w górę
  • PgDn - przewinięcie strony w dół
  • Ctrl + "+" - powiększenie całej zawartości strony
  • Ctrl + "-" - pomniejszenie całej zawartości strony
  • Ctrl + "0" - przywrócenie normalnego rozmiaru całej zawartości strony
  • Home - przejście na górę strony
  • End - przejście na dół strony
  • Data sporządzenia deklaracji i metoda oceny dostępności cyfrowej.

Niniejsze oświadczenie sporządzono 23.09.2020 r. na podstawie samooceny, w której wykorzystano narzędzie https://achecker.ca/, i z którego wynika, że strona jest dostępna pod względem technicznym.

  • Informacje zwrotne, dodatkowe i dane kontaktowe.

Pod adresem https://sp11pulawy.bip.lubelskie.pl/index.php?id=6 dostępne są dane teleadresowe siedziby szkoły i kontakt. W przypadku utrudnień w dostępności strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Jacek Rudnik, e-mail: rudnik.jacek@gmail.com. Można także zadzwonić na numer telefonu 693409575. Tą samą drogą można złożyć wniosek o udostępnienie informacji niedostępnej oraz skargę na niewystarczające zapewnienie dostępności.

  • Informacje na temat procedury odwoławczej.
  1. Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
  2. Szkoła dokłada wszelkich starań, aby dostępność i użyteczność strony internetowej była na poziomie WCAG 2.1.
  • Link do strony internetowej Rzecznika Praw Obywatelskich.

https://www.rpo.gov.pl/pl

  • Dostępność architektoniczna.

Parter budynku jest dostępny dla osób z niepełnosprawnością ruchową. Winda umożliwiająca wjazd znajduje się na patio szkoły (od strony boisk szkolnych) 

  • Informacja o dostępności tłumacza języka migowego

Szkoła nie posiada tłumacza języka migowego.